Sök

Start / Hyresgäst / TV och bredband

TV och bredband via Open Universe


Open Universe är vår leverantör av tjänster för tv, bredband och bredbandstelefoni.

I våra bostäder kan du få bredband på olika sätt beroende på var du bor. Idag kan vi främst erbjuda bredbandstjänster via fiber. Möjligheten till bredband via telenätet (en så kallad ADSL-uppkoppling) finns kvar på några av våra områden.

Du har stora valmöjligheter när du ska välja leverantör av internet-, telefoni- och TV-tjänster via det öppna fibernätet.  Fibernätet gör att du kan välja mellan flera olika tjänsteleverantörer och du kan surfa med hastigheter, upp till 1 Gbit per sekund.

Västerviks Bostads AB har tecknat avtal med Telenor om ett grundpaket på TV för våra boende, det innebär att du kan beställa en TV-tjänst med kanalerna SVT1, SVT2, SVT24, TV4, TV6, Kunskapskanalen och Barnkanalen från Telenor för 0 kr per månad. Du kan beställa tjänsten på vasterviksbostad.openuniverse.se. Klicka på våra tjänster, följt av TV, du kan även ringa direkt till Telenor 020-222 222.

För att välja tjänsteleverantör gå in på vasterviksbostad.openuniverse.se


När det inte fungerar

Vid felanmälan, fakturafrågor, byte av hastighet eller när du vill säga upp din tjänst, kontaktar du din leverantör av tjänsten. Kontaktuppgifter hittar du på din faktura eller leverantörens hemsida. 

Vid driftstörning eller efter ett strömavbrott, då kan du behöva starta om din utrustning.• Dra ur strömkabeln ur din utrustning ex. tjänstefördelare/CPE, TV-box, telefonidosa eller router.• Vänta 10 sekunder.• Sätt i strömkabeln igen.Kvarstår problemet, då felanmäler du berörd tjänst till din leverantör. Titta gärna på Open Universe felsökningsfilm.För mer information om Open Universe, klicka här. https://www.openuniverse.se/